Ford Fiesta
Oferowany obecnie model o nazwie Fiesta nie jest już tym nowoczesnym pojazdem, który miał swój debiut w 1976 roku i który wówczas znacznie ożywił dosyć konserwatywną paletę modeli firmy Ford. Jednak ze względu na znaczne zainteresowanie rynku pojazdami o mniejszych wymiarach Fiesta nadal znajduje sporo nabywców. Powodzenie tego modelu wynika również z dojrzałości konstrukcyjnej oraz walorów użytkowych, jakie prezentuje mały ford.
W obecnie oferowanej postaci, Fiesta znajduje się na rynku od początku 1996 roku, kiedy to nadwozie pojazdu otrzymało owalne elementy stylistyczne. Równolegle ze zmianą wyglądu wprowadzono wzmocnienie struktury nadwozia oraz nową konstrukcję zawieszenia kół.
Podstawowym źródłem napędu Fiesty jest starszej konstrukcji silnik 1,3 litra który rozwija moc 50 lub 60KM. Mocniejszymi jednostkami są nowoczesne silniki 1,2 lub 1,4 z serii Zetec, które rozwijają moc 75 lub 90KM. Uzupełnieniem gamy silników jest jednostka wysokoprężna 1,8 litra o mocy 60KM. W połączeniu z silnikiem 1,2 litra oferowana jest bezstopniowa przekładnia CVT. Na wspólnej linii montażowej z Fiestą, produkowane są modele Mazdy 121 oferowane na rynek europejski, co wynika ze współpracy obu firm samochodowych.
Ten mały model japońskiego koncernu różni się od Fiesty jedynie znakiem firmowym oraz szczegółami wyposażenia. Ford Fiesta ma już na rynku europejskim ustabilizowaną pozycję i od wielu lat należy do grupy najpopularniejszych małych samochodów w Europie.