Jeśli chce się kupić samochód do firmy, na początku warto się zastanowić nad tym, jaką funkcję będzie on miał pełnić. Jak bowiem wiadomo, w przedsiębiorstwie przydają się różne modele pojazdów, zarówno osobowe, jak i na przykład dostawcze. Zatem wybór konkretnej oferty sprzedaży z działu motoryzacja może wynikać z tego, jakie priorytety będzie mieć właściciel danej instytucji. Nierzadko do przedsiębiorstwa wybiera się takie modele, które spełniają dwie podstawowe funkcje – mają z jednej strony przestronne wnętrze, a z drugiej są niezwykle eleganckie.
Właściciel firmy musi bowiem brać pod uwagę te właśnie czynniki, jako że samochód, podobnie jak zatrudniony personel, reprezentuje markę. Nie może więc być modelem, który cieszy się największą popularnością. Nie powinien też jednak być takim pojazdem, który za bardzo rzuca się w oczy, zwłaszcza jeśli ma zostać oddany do użytku jednemu z pracowników danej instytucji. Bardzo ważne jest też to, by wybrać odpowiedni kolor pojazdu, a w firmach sprawdza się czerń i srebro, także w wersji metalicznej.